Hello Community,
I’m facing a very unusual blocking issue and I hope someone can shed some light on it.
The Main Problem:
I’m getting a persistent 404 Publisher Model Not Found error whenever I try to call any Gemini model via the Vertex AI API.
Context:
This happens on a brand new Google Cloud project (make-articles-de-blog) with an active billing account and the Vertex AI API enabled.
What I’ve Already Tested (most important):
- Multi-Project: The issue persists even on a second project created from scratch to eliminate any misconfiguration.
- Multi-Region: The 404 error appears in multiple regions, including
europe-west9
,europe-west1
, and evenus-central1
. - Multi-Model: The error affects all models, including
gemini-1.5-pro-latest
. - Permissions: My user account is Organization Administrator and Project Owner. I’ve confirmed all necessary permissions are in place.
- Direct API Test: A direct
curl
call from the project’s Cloud Shell fails with the same 404 error, proving that the issue is not caused by the third-party tool I’m using (Make.com). - Positive Test: A call to the Google Sheets API from the same app and account works perfectly.
My Question:
My conclusion is that this is a block specific to the Vertex AI service on my Google Cloud account.
Has anyone experienced a similar issue where a single service is inaccessible despite correct permissions and configuration?
Is there any kind of account verification step I might have missed?
Thanks for your help.
Bonjour à la communauté,
Je fais face à un problème de blocage très inhabituel et j’espère que quelqu’un pourra m’éclairer.
Le Problème Principal : J’obtiens une erreur 404 Publisher Model Not Found
persistante lorsque j’essaie d’appeler n’importe quel modèle Gemini via l’API Vertex AI.
Le Contexte : Cela se produit sur un projet Google Cloud entièrement neuf (make-articles-de-blog
), avec un compte de facturation actif et l’API Vertex AI activée.
Ce que j’ai déjà testé (le plus important) :
- Multi-Projet : Le problème persiste même sur un deuxième projet créé de zéro pour éliminer toute erreur de configuration.
- Multi-Région : L’erreur 404 apparaît dans plusieurs régions, y compris
europe-west9
,europe-west1
et mêmeus-central1
. - Multi-Modèle : L’erreur affecte tous les modèles, y compris
gemini-1.5-pro-latest
. - Permissions : Mon compte utilisateur est
Administrateur de l'Organisation
etPropriétaire
du projet. J’ai vérifié que toutes les permissions nécessaires sont présentes. - Test Direct API : Un appel
curl
direct depuis le Cloud Shell du projet échoue avec la même erreur 404, ce qui prouve que le problème n’est pas lié à l’outil tiers que j’utilise (Make.com). - Test Positif : Un appel à l’API Google Sheets depuis la même application et avec le même compte fonctionne parfaitement.
Ma Question :
Ma conclusion est que le problème est un blocage spécifique au service Vertex AI sur mon compte Google Cloud. Quelqu’un a-t-il déjà rencontré un problème similaire où un seul service est inaccessible malgré des permissions et une configuration qui semblent parfaites ? Y a-t-il une étape de vérification de compte que j’aurais pu manquer ?
Merci pour votre aide.