Connection between Notion and Google Docs

:us: Good evening,

I am trying to connect Notion to Google Docs via Make to generate automatically fillable documents. The problem is that I have a “select” function (Male or Female) in Notion where the customer chooses between several options.

When I use the “create a document from a template” module, it does not find the “select” function. I’ve heard that I need to use the “get a database item” module, but I can’t figure out how to get Google Docs to detect the “select” box and display it on the fillable Google Doc. Could you please help me?

PS: Sorry for the message in French.

Bonsoir,

j’essaie de connecter notion à google docs via make pour générer des documents remplissable automatiquement. Le problème est que j’ai une fonction “select” (Homme ou femme) dans notion où le client fait le choix entre plusieurs option.

Quand j’utilise le module “create a document from a template”, cela ne me trouve pas la fonction “select”. J’ai entendu dire qu’il fallait utiliser le module “get a database item”, mais je n’arrive pas à trouver la procédure à faire pour que google doc detecte la case “select” et puisse me l’indiquer sur le google doc remplissable. pourriez-vous m’aider s’il vous plaît.

PS : désolé pour le message en français

Bonjour Theo - could you share screenshots of what you see?